Un espai que neix de la necessitat d’un grup de pares, sota el paraigua del Pla Educatiu d’Entorn, amb l’objectiu de millorar la qualitat de vida i el benestar dels nens i nenes mitjançant espais de trobada compartits entre les famílies i els mateixos infants.
Cinc mentors es repartiran entre l’Escola Guilleries i l’Institut Anton Busquets i Punset
Places i Patis Oberts és un projecte del Pla Educatiu d’Entorn que farà que els infants i famílies de Sant Hilari puguin gaudir de més activitats educatives i de lleure.
Aquí figuren totes les actes del Pla Educatiu d’entorn des de l’inici fins l’actualitat
Per primer any, Sant Hilari tindrà el projecte social Rossinyol, un programa que té com a objectiu afavorir la integració social i lingüística dels alumnes mentorats i fer créixer les expectatives educatives i formatives.
Algunes persones implicades en aquest projecte participen en un vídeo que explica per què és important per Sant Hilari
El Projecte Marc és el document que descriu les actuacions que es preveuen en el context del Pla Educatiu d’Entorn.
Les primeres passes del Pla Educatiu d’Entorn (PEE) consisteixen en unes sessions de presentació del Pla amb la descripció dels objectius, de la metodologia de treball a tots els col·lectius que hauran de formar-ne part.
El llibret recull l’oferta de cursos lectius i de lleure que l’Ajuntament posa a disposició de la ciutadania: cursos d’idiomes, noves tecnologies, musicals, artístics, etc.
És un projecte impulsat pel Departament d’Educació amb l’objectiu de promoure entre l’alumnat de secundària el compromís cívic com un instrument per desenvolupar la competència social i ciutadana. El Servei comunitari permet als alumnes analitzar el seu entorn i comprometre’s en la seva millora, promovent així l’educació en valors i el compromís cívic.
Es tracta d’un projecte d’acollida i acompanyament dels infants de famílies migrades en l’últim curs del primer cicle d’educació infantil, infantil 2, i en el primer curs del segon cicle d’educació infantil, infantil 3. Amb l’objectiu de garantir la igualtat de condicions en l’escolarització dels infants del poble. La proposta consisteix a incorporar a l’aula una persona voluntària que parli el català, l’àrab i l’amazic que ajudi tant l’alumne com la família durant el període d’adaptació.
Aquest programa ens permet facilitar l’accés a activitats i casals d’estiu als infants d’entre 3 i 14 anys per garantir la igualtat d’oportunitats de tots els infants i joves i oferir un canal de socialització positiva i inclusiva. El projecte es duu a terme en col·laboració amb Càritas Parroquial de Sant Hilari, l’Obra Social La Caixa i els casals d’estiu organitzats per Sportgest, l’Escola Guilleries i la llar d’infants les Cent Fonts i el Col·legi Sant Josep.
L’objectiu de la campanya és donar a conèixer l’entorn natural de les escoles i sensibilitzar els alumnes sobre la seva importància. Així, treballem la vegetació urbana, la muntanya, la flora i la fauna que s’hi pot trobar, i el valor de conservar els ecosistemes. D’aquesta manera, els alumnes adquireixen bons hàbits, respecte i una actitud positiva envers els elements i els éssers vius que configuren aquests espais de natura i biodiversitat.
A Sant Hilari participem al programa Sigues tu, dirigit als centres de primària i secundària de Girona, amb el qual treballem les competències psicosocials de l’alumnat per promoure’n la salut. El programa es basa en l’evidència científica que desenvolupar aquestes destreses és clau per adoptar un estil de vida saludable, i, així, contribuir a reduir, per exemple, l’assetjament escolar, el consum de drogues o l’activitat sexual de risc. Aquest programa es duu a terme gratuïtament en horari lectiu.
Aquest projecte, que forma part dels programes de diversificació curricular, té com a objectiu augmentar el rendiment escolar dels estudiants amb més dificultats perquè assoleixin el graduat en Educació Secundària, tot motivant el seu interès per un ofici o professió. Així, doncs, des de l’Ajuntament es coordina l’activitat pràctica, que és part de l’adaptació curricular, en diferents equipament municipals i empreses privades del municipi.
La Càtedra de L’Aigua, Natura i Benestar, que impulsen conjuntament l’Ajuntament, la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC) i la Universitat de Girona (UdG), convoquen dos ajuts destinats a estudiants de batxillerat i realitzin el treball de recerca sobre el Patrimoni Natural i Cultural de les Guilleries, especialment els que versin sobre l’aigua i la natura.
Cada any, l’Ajuntament concedeix aquests premis, destinats als treballs de recerca dels alumnes de Batxillerat de l’Institut Anton Busquets i Punset, amb l’objectiu de promoure la recerca en totes les àrees del coneixement implicant tots els agents que conformen la comunitat educativa. Els alumnes dels treballs guanyadors són els encarregats de representar l’Institut a la Mostra de Treballs de Recerca de la Selva.
Els premis de recerca Josep Moragues van dirigits als alumnes de 4t d’ESO dels centres docents de la vila amb l’objectiu de premiar aquells que, amb els seus treballs de recerca, enriqueixin el patrimoni històrico-cultural i científico-tecnològic de Sant Hilari Sacalm.
És una beca convocada anualment per l’Ajuntament i la família d’en Toni Guzmán, un alumne que va estudiar l’ESO a l’IES Anton Busquets i Punset i que, a causa d’una malaltia degenerativa, va morir a 1r de BTX. La beca pretén reconèixer l’esforç que fan els alumnes premiant el que hagi obtingut la nota més alta en acabar l’ESO i facilitant-li els estudis posteriors.
El PFI (Programa de Formació Integrada) d’Arbúcies és un curs d’un any acadèmic que combina la docència i l’acompanyament, adreçat a joves d’entre 15 i 22 anys que no tinguin el graduat en Educació Secundària ni l’accés a cicles formatius. L’objectiu és que els alumnes puguin obtenir aquestes titulacions per seguir estudiant o incorporar-se al món laboral.
Aquí podeu consultar les darreres actes dels CEM de Sant Hilari.
És el document que estableix el marc orgànic i funcional previst per a un municipi per prevenir i controlar els riscos sobre les persones i els béns i donar resposta adequada a les possibles situacions d’emergència del municipi. S’hi recullen els procediments per a riscos com ara els territorials (onades de calor, ventades…) i riscos especials (sísmic, incendi, nevades…).
Aquest protocol defineix les accions necessàries, d’acord amb els plans d’emergència municipals i/o comarcals, segons la casuística. També estableix els mecanismes de coordinació amb els organismes implicats, i els canals d’informació amb la comunitat educativa. A més, diferencia les accions a realitzar en el tancament del centre o suspensió de les classes en funció si l’alumnat es troba al centre o la jornada escolar no ha començat.
És el protocol creat per l’Ajuntament, els centres educatius i el SBAS (Servei Bàsic d’Atenció Social) per determinar els passos que cal seguir davant d’una situació en què una família desfavorida no pot assumir el cost de l’educació dels fills.