L’Ajuntament de Sant Hilari disposoa d’una eina per fomentar i centralitzar la participació dels ciutadans en projectes i accions d’àmbit municipal.
Accedeix a la plataforma aquí
Sant Hilari disposa d’un Pla Eductaiu d’Entorn, que fomenta la participació de tota la comunitat educativa del municipi.
Per tant, més enllà de les escoles, el Pla Educatiu d’Entorn treballa amb les famílies, les entitats, les associacions de families dels centres educatius, etc…
Una de les principals eines de participació que disposa la ciutadania són les Taules sectorials.
L’Ajuntament de Sant Hilari promou aquests espais, per sectors, que treballen en temàtiques determinades, sempre amb la mirada transversal, per aportar millores a tota la comunitat.
L’any 2017 s’engega a Sant Hilari el procés de participació ciutadana “pressupostos participatius” per implicar a la ciutadania en la decisió sobre una part del pressupost municipal, fent-los partíceps tant a l’hora de formular les propostes com de prioritzar-les.
El Consell d’Infants Municipal és un projecte adreçat a les nenes i nens de 5è i 6è del poble.
D’aquests, alguns dels quals exerceixen de representants, i participaran del Ple Infantil.
Durant l’any, treballen projectes d’interès per al poble des d’una visió pròpia. Amb això aconseguim iniciar-los en el debat, el diàleg i la proposta i, sobretot, que entenguin que tenen dret a participar als afers públics i que se’ls vol tenir en compte.
El Pla de mandat recull els objectius que volem abastar durant la legislatura, repartits per any, i serveix per mesurar el nostre grau de compliment envers el compromís assolit. Durant les legislatures 2015-2019 i 2019-2023 hem arribat al 85 % de compliment de les fites que ens havíem marcat.
A més informació, pots consultar el Pla de Mandat per aquesta legislatura 2023 – 2027.
El Pla director analitza la situació participativa del municipi. Com es comunica, l’Ajuntament, amb els ciutadans i les entitats? Quins canals té? I internament? Arran d’aquest diagnòstic s’han elaborat actuacions que serveixen tant per potenciar la participació ciutadana com per consolidar i millorar la comunicació.
El reglament estableix els mecanismes perquè els ciutadans i ciutadanes participeu de la vida política municipal. Així doncs, us informa dels drets que teniu davant dels assumptes públics (dret de petició, proposta, informació i audiència), i regula els òrgans de participació (els diferents Consells que representen els hilariencs), així com els àmbits en què podeu participar.
Després de l’elaboració del Pla Local de Gent gRan, un dels projectes prioritaris ha estat el d’impulsar un espai de participació de gent gran.
Aquest espai, entès com a punt de trobada, per dialogar, debatre, compartir i aportar allò que la mateixa gent gran decideix.
Aquí pots veure el treball de disseny, acompanyament i creació d’aquest espai
La Regidoria de Gent Gran ha elaborat un Pla Local de la Gent Gran, amb la gent gran.
Sant Hilari Sacalm ha engegat aquest 2020 un procés participatiu per escollir nom de la biblioteca municipal.
El passat diumenge 8 de març, amb motiu del Dia de la Dona, s’anunciava l’inici del procés participatiu que permetia escollir quin serà el nom de la biblioteca municipal. Les 3 propostes són noms de dona.
Després d’un intens treball d’investigació per part del personal de la biblioteca, la ciutadania podrà escollir entre 3 opcions. Són Soledat Ridaura, Teresa de Saleta i Maria de Solterra.
El Pla Local de Joventut 2020-2023 és una eina d’anàlisi i planificació de les polítiques de joventut. Consta de diferents fases: l’anàlisi de la situació, la visualització dels recursos existents i l’elaboració de propostes d’intervenció i avaluació. Per redactar-lo, s’ha implicat, a banda dels mateixos joves, els professionals del municipi vinculats al col·lectiu i els referents polítics.
El Pla de Mobilitat, finalitzat el 2018 i redactat arran d’un procés participatiu obert a tota la ciutadania, analitza la mobilitat municipal tant de vianants com de vehicles, en determina les problemàtiques i reivindicacions, i, finalment, defineix les accions que cal emprendre per aconseguir millores de seguretat, sostenibilitat i conscienciació a curt, mitjà i llarg termini.
Determina els itineraris més concorreguts que les nenes i nens segueixen per arribar a l’escola i defineix les mesures per garantir que siguin al màxim de segurs. El projecte és el resultat d’un procés participatiu (hi han treballat representants de les escoles, les AMPA, els vigilants i l’arquitecte municipals, així com el Consell d’Infants) i ens ha permès, no només promoure l’autonomia dels estudiants i la seva seguretat, sinó evitar l’acumulació de vehicles i, per tant, millorar la mobilitat, el confort i la sostenibilitat