Sant Hilari a través de Fundació Ser.Gi engega la llutia contra la bretxa digital.
La pandèmia mundial causada pel coronavirus ha fet evident el fenomen que coneixem com a “bretxa o escletxa digital”, sobretot pel que fa referència a l’àmbit educatiu.
La necessitat de continuar la formació a distància ens ha posat de manifest què és i què representa aquesta escletxa. Hem pogut constatar que el sistema deixa fora de la formació justament aquell alumnat i aquelles famílies més desafavorides, i d’aquesta manera augmentaríem la iniquitat. Per altra banda, també resultat evident que la disponibilitat d’accés és bàsica per promoure la igualtat d’oportunitat, però garantir la connectivitat de tothom no fa desaparèixer el perill d’exclusió esmentat.
El confinament que hem viscut aquest final de curs ha permès analitzar aquest fenomen i detectar alguns altres dèficits:
L’ajuntament de Sant Hilari Sacalm, conscients de que cal treballar per evitar que l’escletxa digital accentuï les desigualtats ha engegat un projecte comunitari, a través de La Fundació SER.GI, que té com a objectiu lluitar contra la bretxa digital per tal de garantir la igualtat d’oportunitats de tot l’alumnat del poble. Es tracta d’afavorir que la normalització de l’educació digital sigui per a tothom i que tampoc aquí ningú es quedi enrere.
El projecte té tres línies d’actuació principals:
El projecte s’ha iniciat aquest mes d’octubre i preveu elaborar una diagnosi fins a final d’any.