L’Agència Catalana del Consum ha impulsat una campanya divulgativa que, prenent el format tradicional de l’auca, vol fomentar la compra de productes locals i la contractació de serveis en establiments de proximitat durant el Nadal. L’Ajuntament de Sant Hilari, es suma a la promoció del comerç de proximitat i farà difusió d’aquesta campanya.
L’Ajuntament de Sant Hilari ha treballat sempre per la promoció del comerç de proximitat, però arran de la pandèmia s’han intensificat les accions i campanyes de suport al comerç local. Ara, a les portes de la campanya de Nadal, la regidoria de promoció econòmica aposta per sumar-se a la campanya “per Nadal, consum local” que promou l’Agència Catalana del Consum.
L’Agència Catalana del Consum ha impulsat una campanya divulgativa que, prenent el format tradicional de l’auca, vol fomentar la compra de productes locals i la contractació de serveis en establiments de proximitat durant el Nadal. També vol fomentar un consum més responsable, conscient, solidari, segur i sostenible.
La campanya, que s’allargarà fins la primera setmana de gener de 2021, inclou l’edició de 52.000 cartells i 10.000 fullets que es distribuiran a botigues i eixos comercials d’arreu de Catalunya.
Els consells de l’auca són:
El consumidor en el context de la COVID-19
L’estudi Impacte de la crisi COVID-19 en els hàbits de consum a Catalunya indica que la crisi ha accelerat tendències com ara la preferència pels comerços locals i socialment responsables, per la compra de productes saludables de forma conscient i una clara reducció en el malbaratament d’aliments.