21—12—2020

Nou agent telemàtic al servei de la ciutadania

L’Ajuntament de Sant Hilari ha previst la incorporació d’un agent telemàtic que ajudarà a fer qualsevol tràmit online a tothom qui ho necessiti.

Nou agent telemàtic al servei de la ciutadania

El confinament sobtat del passat mes de març va posar de manifest la importància de la digitalització que avui ja ha esdevingut imprescindible.

 

Les eines i els recursos digitals han estat una molt bona eina que ens ha permès: seguir classes, treballar, mantenir contactes amb éssers estimats… però també ens ha portat molts mals de cap, alhora de fer tràmits, sobretot amb les administracions públiques.

 

Ens hem adonat de la desigualtat que provoca no tenir competències o accés al món digital i per aquest motiu, l’Ajuntament ha treballat decididament per minimitzar i donar resposta a aquesta “nova” problemàtica. Per això, hem iniciat diverses accions per ajudar a la ciutadania a realitzar tràmits i adquirir competències digitals. Per una banda amb un projecte amb les escoles anomenat “bretxa digital” que, amb el suport de la Fundació SER.GI preten ajudar a alumnes i famílies a adquirir les competències digitals necessàries per trencar aquesta barrera cap al món digital.

 

Per altra banda, l’Ajuntament, aprofitant el programa Treball i Formació mesures especial COVID que ofereix el SOC mitjançant el Consell Comarcal ha sol·licitat la figura de l’agent telemàtic.

 

Aquest agent, que tindrà un cost total pel Consistori d’aproximadament 900€ ha iniciat la seva activitat aquest passat 16 de desembre i estarà a l’Ajuntament els divendres, durant els propers 9 mesos.

 

Podreu demanar cita prèvia a través de l’OAP (Oficina d’Atenció al Poble) o al telèfon 972868101 i us podrà atendre els divendres de 9 del matí a 2 del migdia al mateix edifici de l’Ajuntament. Podrà ajudar-vos  a  fer  qualsevol tràmit online (SOC, IdCat, La meva Salut,…).

 

Notícies