17—09—2020

Necessites el certificat digital? L’Ajuntament t’ho posa fàcil!

El Certificat Digital és cada vegada més necessari per poder realitzar diferents tràmits. A més, la situació generada per el Covid-19 demana afavorir tot allò telemàtic per davant d’allò presencial.

Necessites el certificat digital? L’Ajuntament t’ho posa fàcil!

Què és i per a què serveix un certificat digital?

L’idCAT Certificat és un identificador digital que s’instal·la al vostre navegador tot garantint la vostra identitat a Internet i us permet accedir als diferents tràmits i gestions que ofereixen moltes administracions com, per exemple:

 

  • Obtenir l’informe de vida laboral de la Seguretat Social
  • Obtenir el certificat d’antecedents penals que ofereix el Ministeri de Justícia
  • Presentar la declaració de la Renda a l’Agència Tributària (AEAT)
  • Accedir a diferents Carpetes ciutadanes

L’idCAT Certificat permet operar amb les administracions públiques i assegura la integritat i la confidencialitat de les transaccions electròniques que envieu per Internet. També us permetrà, per exemple, signar documents amb totes les garanties

 

Com haig de procedir per obtenir-lo?

1.- Cal entrar a la web idcat.cat i clicar damunt “obtenir el certificat”

 

2.- Omplir el formulari (les dades han de coincidir exactament amb el DNI)

 

3.- Contactar amb l’Ajuntament per concretar cita per poder finalitzar el tràmit. (presencialment a l’Oficina d’Atenció al Poble o bé al 972868101)

 

Notícies