Després de l’elaboració del Pla Local de Gent gRan, un dels projectes prioritaris ha estat el d’impulsar un espai de participació de gent gran.
Aquest espai, entès com a punt de trobada, per dialogar, debatre, compartir i aportar allò que la mateixa gent gran decideix.
Aquí pots veure el treball de disseny, acompanyament i creació d’aquest espai
La Regidoria de Gent Gran ha elaborat un Pla Local de la Gent Gran, amb la gent gran.
Sant Hilari Sacalm ha engegat aquest 2020 un procés participatiu per escollir nom de la biblioteca municipal.
El passat diumenge 8 de març, amb motiu del Dia de la Dona, s’anunciava l’inici del procés participatiu que permetia escollir quin serà el nom de la biblioteca municipal. Les 3 propostes són noms de dona.
Després d’un intens treball d’investigació per part del personal de la biblioteca, la ciutadania podrà escollir entre 3 opcions. Són Soledat Ridaura, Teresa de Saleta i Maria de Solterra.
El Pla Local de Joventut 2020-2023 és una eina d’anàlisi i planificació de les polítiques de joventut. Consta de diferents fases: l’anàlisi de la situació, la visualització dels recursos existents i l’elaboració de propostes d’intervenció i avaluació. Per redactar-lo, s’ha implicat, a banda dels mateixos joves, els professionals del municipi vinculats al col·lectiu i els referents polítics.
El Pla de Mobilitat, finalitzat el 2018 i redactat arran d’un procés participatiu obert a tota la ciutadania, analitza la mobilitat municipal tant de vianants com de vehicles, en determina les problemàtiques i reivindicacions, i, finalment, defineix les accions que cal emprendre per aconseguir millores de seguretat, sostenibilitat i conscienciació a curt, mitjà i llarg termini.
Determina els itineraris més concorreguts que les nenes i nens segueixen per arribar a l’escola i defineix les mesures per garantir que siguin al màxim de segurs. El projecte és el resultat d’un procés participatiu (hi han treballat representants de les escoles, les AMPA, els vigilants i l’arquitecte municipals, així com el Consell d’Infants) i ens ha permès, no només promoure l’autonomia dels estudiants i la seva seguretat, sinó evitar l’acumulació de vehicles i, per tant, millorar la mobilitat, el confort i la sostenibilitat