Des del 2017, a Sant Hilari hem implementat el sistema «porta a porta» a tot el municipi amb l’objectiu d’augmentar la recollida selectiva de deixalles fins al 70% el primer any i al 75% el segon; un objectiu superat amb escreix. Aquí trobaràs tot el funcionament, el calendari setmanal de recollida i el full d’incidències.
La gestió de residus és un aspecte clau a l’hora de tenir cura i conservar l’entorn. Si no som capaços de separar-los correctament, acaben enterrats en un abocador. Això degrada el medi ambient, desaprofita recursos útils i comporta un elevat cost econòmic que paguem entre tots a través de la taxa d’escombraries.
Per aconseguir millorar la recollida selectiva, des del 2017 Sant Hilari Sacalm ha implantat el sistema «porta a porta» a tot el municipi per totes les fraccions (matèria orgànica, paper i cartró, envasos i resta), a excepció del vidre, que el seguim dipositant en els iglús distribuïts a la via pública.
Així doncs, la recollida, que es duu a terme sempre a partir de les 22h, segueix el calendari següent:
A més a més, cada primer i tercer dissabte del mes, els ciutadans poden acordar la recollida de voluminosos i poda trucant al 937 653 151.
Pel que fa als excrements d’animals, les compreses i els bolquers, es poden deixar qualsevol dia de recollida en una bossa a part correctament identificada amb unes etiquetes que podem trobar al CAP i a les farmàcies. Finalment, si el ciutadà té cap dubte només cal que es posi en contacte amb l’educador/a ambiental al telèfon 639 152 443
Formulari d’incidènices per entregar al Museu Guilleries o la Deixalleria municipal